*How To*: Efektivní farmení
Přidal lorDoom, 09.02.2010 11:41:20
Sice vám to může přijít jak zbytečný návod, ale určitě tu z vás dobrých 93,214 % čtenářů najde něco, co nevědělo.
Nejdříve si vysvětlíme hlavní cíl farmení.
O co jde ??? Během tzv. farmení rasa šetří na war, když je nějaký výzkum, tak jej zkoumá, mezitím dobývat vyvrhele a samozřejmě plánování válek.
To jste věděli, ale jsou tu věci, které si málokdo uvědomuje. Jako příklad dám výzkum, aby jste na něj přispěli, tak vám musí proběhnout ekonomický přepočet, avšak pokud tu během jednoho nejste a pak vám proběhne XY ekonomických přepočtů zároveň, tak do výzkumu přispějete pouze z jednoho přepočtu a zbytek se ztratí v Matrixu... Přitom výzkumy jsou stavěny na tom, aby se na tom podílela celá rasa !!!
Co z toho plyne ???
Každý den si prostě udělejte aspoň 3 minuty na přihlášení se na SGG.
Sice výzkum není všechno, je toho trožku víc, ale aspoň nebudete tímto "škodit" své rase, protože budeme výzkumy stíhat zavčasu a budeme mít z toho ty odměny.
Jak jsem psal, není to všechno, takže si tu sepíšeme všechno hlavní, co by se mělo dělat.
1. Přihlásit se každý den na SGG, čímž odvedete naq na výzkum
2. Přečíst si národní poštu a řídit se jí, dále přečtu OV a OA.
3. Dostavíme na planetách města a stavby, které padly kvůli nějaké katastrofě o přepočtu.
4. Odvést 1/3 svého DZ na rasový účet v bance jménem Gadmeer ( návod )
5. Odvést zbytek naqadahu do fondu (nechat si u sebe jen 1 naq)
6. Prodat zbytečné nezaměstnané
co byste mohli, ale není už tak povinné:
7. Kupovat levné planety z obchodu ( ceny levných vám řekne někdo z vlády, návod na NN )
8. Dobýt denně 2 planety od vyvrhel ( Návod )
9. Pokecat na DP
To je, co byste měli dělat, teď si rozebere další věci, které mají vliv na váš DZ.
Existují 3 faktory ovlivňující váš DZ
1. Politiky
2. Spokojenost na planetách
3. Hrdina ekonom + upgrady výroben
4. Postavení rasy v seřazení ras
1. Co se týče politik, tak ty jsou přímo spojeny i se spokojeností na planetách, ale tam si rozebereme další věci. Každá politika, jak víme, má pozitiva a negativa a spousta politik má jako negativum nižší spokojenost. Ale existují i 3 politiky, které naopak spokojenost zvyšují, jedná se o Mírového poradce a Spokojený národ. Pokud máte planety zastavěné, tak byste je měli mít nastavené.
2. Čím vyšší spokojenost, tím vyšší DZ. Planeta může dosáhnout maximálně 150% spokojenosti.
Je však pár faktorů, co kromě politik ji ovlivňují:
- počet nezaměstnaných => zastavět planetu na max a pokud tam nějací zbydou, tak prodat
- vhodnost planety => pokud máte nějakou -25% či -50%, tak doporučuju prodat a nebo vyměnit za vhodnou
- Hvězdné brány => kupujte pouze přes obchod - ostatní koupě, zvyší vám spokojenost o 5%, dokonce obranu o 3%, ale má to tu nevýhodu, že zvyšuje šanci katastrof na planetě o 25% ;) ale za to riziko to stojí
- parky => tahle stavba se prakticky už nepoužívá, ale to neznamená, že se nemusí vyplatit. Jeden park bez rasového upgradu (který pravděpodobně neuvidíte nikoho jej použít) přidává 0,1% k spokojenosti, 100 parků tím pádem dává 10%. Jsou sice drahé, ale u supersběračů se třeba po 100 kouscích mohou vyplatit, pokud budou stavět se stavitelem na max lvl a s artem na slevu.
3. Hustíme to do vás vždy na začátku věku, ale během věku prostřídáte v průměru 2-4 ekonomy, neboť čas od času nějaký odejde do důchodu. Přitom takový ekonom vám zvýší denní zisk až o 30%. Proto doporučuju si to sem tam ohlídat, zdali ekonoma máte.
Co se týče upgradů výroben, tak se používají minimálně, protože primárně se dělá upgrade PO, pak upgrady pěchy a uni/orb (k tomu ještě ML, 2 lvl SDI, hrdinové atd.). Vyplatit se to spíše vyplatí supersběračům, neboť tam se to trochu víc promítne na DZ než u 20ti planeťáka (ty 2-5M co vám to udělá je nic).
4. Před dávnými dobami, kdy SGG hrálo jen 18 ras, byl udělán systém, který měl pomoci trožku rasám na spodku tabulky. Čím níž jste byli, tím vyšší jste měli spokojenost, což platí doteď, jenže se to neřídí počtem planet rasy, ale průměrnou rozlohou. Proto je dobré prodávat zbytečné nezaměstané (které si necháváme jen o war), protože jedna příčka dovede udělat 2% spokojenosti.
To je tak vše důležité, více už není třeba vysvětlovat, tak GG.